MitasC02 + Dunlop D952

Štuple a špuntíky, prostě chlupatice

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod TomElefant750 » úte 17. úno 2015 18:11:11

Tak vám sem napíšu svůj pohled na "gumy do terénu".
Asi všichni víte, že první věc při výběru gumy je rozhodnout se co vlastně budu jezdit a jestli chci přezouvat nebo jezdit vše na jedný sadě.
Já přezouvat nechci, jezdím odhadem co se týče kilometrů 50/50 asfalt/off, nicméně v offu trávím víc času a hlavně hledám stále nové cesty a potřebuju projet i "průserový" úseky. Proto jsem po vyzkoušení různejch kombinací gum jako E07, E09, Trelleborg Army apod zakotvil u téhle kombinace a pokusím se po dvou odjetejch sezonách kapku hodnotit:
1) Jízda po asfaltu.
Na nový gumy je potřeba si zvyknout - motorka plave a moc nebrzdí, vše se zlepší po pár stovkách km po ojetí hran. Plavání ale není nebezpečný, obzvlášť na suchu guma vydrží docela dost a na limitu se neozve podklouznutím ale spíš driftováním. Brzdi je potřeba opatrrně, zejména předkem.
Pohodová rychlost je cca do 120km/h, krátkodobě jsem na nich bez problému jel i 150 a vím o člověku kterej na C02 na HP2 atakoval 200km/h :chjo: - přehřejvání při těhle rychlostech ale ničí špunty, optimální je jet tak kolem kila.
2) Jízda v terénu
Proti gumám jako E09 nebo TKC nesrovnatelný, na rozdíl od těhle univerzálů maj boční vedení, takže se dá vyjet šikmo z koleje, traverzovat po svahu na mokrý trávě a podobný lahůdky. V bahně je potřeba trochu jet, aby se guma čistila, ve výjezdech funguje dobře možná s vyjímkou volnejch kamenů kde spíš odhazuje kameny dozadu než aby zabírala :chjo: - to ale asi každá guma. V suchým terénu a v hlubokým písku to funguje dobře, samozřejmě zas při dodržení určitejch pravidel (v písku rychlost a odlehčení předku)
3) Nájezd
Najíždím na nich něco kolem 4 - 5 tisíc s tím že s nima jezdím po silnici tak do 120km/h a určitě víc jak půlku těch kiláků najedu poasfaltu (loni třeba i cesta z Brna do Liberce a podobně). Jsou liodi který najedou i kolem deseti tisíc (na lehčím jednoválci), ale moc to nechápu. Gumy nesudnávám úplně mrtvý, na silnici by ještě něco najely (viz foto v galerii)
4) Cena
Sám kupuju sadu za cca 2300,-, běžná cena je asi o 10-20% vejš (mám je za "kamarádskou cenu" od majitele e-shopu.
5) Homologace a rozměry
Obě gumy jsou homologovány pro silniční provoz, dostupné rozměry jsou 80/100 - 21" a 130/80-17" - což tuším úplně nesedí s TP ale neřeším to.

Pár fotek jsem nacvakal tabletem a jsou tady http://tomelefant750.rajce.idnes.cz/pneumaticky_TA_2015/

Čau, Tom
Proč jezdit po asfaltu, když to jde i bahnem :-)
Uživatelský avatar
TomElefant750
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 534
Registrován: sob 11. kvě 2013 12:13:40
Bydliště: Liberec
Motorka: TA 600

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod petrucio » úte 17. úno 2015 21:22:33

Vpodstatě s Tomem souhlasím, ale myslím, že dvěstěkilový cestovní enduro typu Transalp, Varadero, GS, V-strom atd. není to pravé ořechové do lesa nebo do terénu. Vím, že lze každou motku předělat na těžší teren, přitvrdit nebo vyměnit pérování, sundat kapotáž, dát lehčí převody atd. ale ty kila a ne zrovna ideální těžiště tam budou pořád. Jezdím motokros přes dvacet let, ale s tímto typem moto bych si to ani neužil. K tomuto terénu dávám přednost plnokrevným lehkým endurům nebo krosce. Vůbec se mnou nemusíte souhlasit, ale já to tak mám....
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod Resyk » stř 18. úno 2015 0:21:02

pěknej report o pneu :beer:
osobne nevím jestli bych si lajznul Céčka na zadku,do marastu to musej bejt dobrý frézy :O ale proti gustu žádnej dišputát :)
Sám mám odlítaný E09 Dakar na předku (5k km) a na zadku E09 normál (10.5k km)

aktuálně předek TKC80 ( dle ! mího ! proti E09 nic moc přilnavost/čitelnost ale lepší km náběch ++)
zadek budu přezouvat na TKC80 (ale uvidí se jak mě osloví jak asfaltem tak offem, pokud z ní nebud vydřenej :omg2: tak se vrátim k E09 v dakaru ( místo 120 tam pujde 130 salám :rock:
Cesta do Hradce Králové je lepší na motorce nežli ve vrtulníku!
Uživatelský avatar
Resyk
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 421
Registrován: stř 19. bře 2014 19:44:33
Bydliště: Perknov
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod Květek » stř 18. úno 2015 12:30:25

petrucio píše:Vpodstatě s Tomem souhlasím, ale myslím, že dvěstěkilový cestovní enduro typu Transalp, Varadero, GS, V-strom atd. není to pravé ořechové do lesa nebo do terénu. Vím, že lze každou motku předělat na těžší teren, přitvrdit nebo vyměnit pérování, sundat kapotáž, dát lehčí převody atd. ale ty kila a ne zrovna ideální těžiště tam budou pořád. Jezdím motokros přes dvacet let, ale s tímto typem moto bych si to ani neužil. K tomuto terénu dávám přednost plnokrevným lehkým endurům nebo krosce. Vůbec se mnou nemusíte souhlasit, ale já to tak mám....

Nemám k tomu co dodat je to i můj a doteď skoro ojedinělý názor na Alpa a terén.Souhlasím s Tebou 100% tně.A jsem rád,že jsi použil výraz terén a né Off.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod TomElefant750 » stř 18. úno 2015 13:56:39

petrucio píše:Vpodstatě s Tomem souhlasím, ale myslím, že dvěstěkilový cestovní enduro typu Transalp, Varadero, GS, V-strom atd. není to pravé ořechové do lesa nebo do terénu. Vím, že lze každou motku předělat na těžší teren, přitvrdit nebo vyměnit pérování, sundat kapotáž, dát lehčí převody atd. ale ty kila a ne zrovna ideální těžiště tam budou pořád. Jezdím motokros přes dvacet let, ale s tímto typem moto bych si to ani neužil. K tomuto terénu dávám přednost plnokrevným lehkým endurům nebo krosce. Vůbec se mnou nemusíte souhlasit, ale já to tak mám....

To si pak musíme definovat co kdo myslíme pod pojmem "do lesa a do terénu" :chjo:
Z mýho pohledu - Ta není ani po úpravách motorka vhodná na MX trať nebo na hard enduro typu koryta potoků, strže, roklinky a jízda přímo lesem mimo cesty a pěšiny. TA je naopak motorka velmi vhodná na lesní a polní cesty a po pár úpravách a na dobrejch gumách i na cesty ve stylu "před třema rokama tudy asi projel lakatoš".
Samozřejmě váha je znát při zahrabání do bahna nebo při "odkládání" motorky, tam je lehká nepochybně výhodou. Pokud se ale jede tak má těžká motorka v terénu i svý výhody - díky váze se prostě hrne dopředu a nemusíš tolik "řídit", nenakopne tě každej šutýrek a větvička :chjo:
A zvládaj to i holky - Obrázek

Čau, Tom
Proč jezdit po asfaltu, když to jde i bahnem :-)
Uživatelský avatar
TomElefant750
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 534
Registrován: sob 11. kvě 2013 12:13:40
Bydliště: Liberec
Motorka: TA 600

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod micki » stř 18. úno 2015 18:43:07

petrucio píše:Vpodstatě s Tomem souhlasím, ale myslím, že dvěstěkilový cestovní enduro typu Transalp, Varadero, GS, V-strom atd. není to pravé ořechové do lesa nebo do terénu. Vím, že lze každou motku předělat na těžší teren, přitvrdit nebo vyměnit pérování, sundat kapotáž, dát lehčí převody atd. ale ty kila a ne zrovna ideální těžiště tam budou pořád. Jezdím motokros přes dvacet let, ale s tímto typem moto bych si to ani neužil. K tomuto terénu dávám přednost plnokrevným lehkým endurům nebo krosce. Vůbec se mnou nemusíte souhlasit, ale já to tak mám....

Mám stejný pocit. TA v podstatě používám na cestování a místo auta, sem tam výlet do terénu, to jsou ale lesní a polní cesty apod. Na vyblbnutí mám 100 kilový endurko, s tím se to dá užít jak na louce, tak v lese, tak na skládce, prostě kam se dostanu. :tss:
Jezdi na motorce tak, jako by tě všichni ostatní chtěli zabít.
Uživatelský avatar
micki
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 211
Registrován: pon 20. říj 2014 17:10:44
Bydliště: Všenory-Praha západ
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod petrucio » stř 18. úno 2015 23:41:40

Vím, že na těchto strojích lze zdolávat i těžší terén, např na Dakaru dřív, než zavedli omezení kubatůry, jezdili dvouválcové 750ky a s plnými nádržemi a kanystry vody vážily skoro jako TA. a tyto lidi mají i můj obdiv, že se toho nebojí. Ale jak jsem psal, neužil bych si to. Když jedu na krosně i v lehkém terénu nebo-li offroudek, tak vůbec neřeším, zda někde náhodou nezapadnu do sra.ek či sněhové závěje, nevyjedu kopec, nebo nezdolám v lese kmen stromu přes cestu náhodně nastražený nasraným pejskařem. Prostě jedu do neznáma a vím, že ta motka na to má. Naproti tomu s těžkou motorkou s poměrně nízkou světlou výškou a ne moc hbitou, si musím sakra dvakrát rozmyslet, kam to pošlu, abych tam nezůstal a každou chvíli neprosíl o vyproštění z průseru, a nebo musím tu trasu dobře znát a vědět dopředu, jak to tam vypadá, než to tam pustím. Zkrátka je ježdění a ježdění, nebo-li, když dva dělaji totéž, neni to totéž. :rock:
Co se pneu týče, tak ta D952 je guma deklarovaná prodejcem jako pneumatika pro hobby motocross. Taky jsem ji jezdil na CR250R a jako nová celkem fungovala ale jak se říká nezklame ale ani nenadchne. Má poměrně měkké boky a tudíž vyžaduje silnější duši,nebo více foukat, bo je náchylná na průraz, osobně dávám přednost od Dunlopu pneu Geomax MX52,
Ta C-02ka za ty prachy neni špatná. :gd:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod Tomas_7 » čtv 19. úno 2015 16:08:25

Já zase souhlasím plně s tím co řekl Tom ať ho v tom nenecháme :D podle mě je TA výtečný univerzál a také nemluvím o nějakém brutal rozbahněném údolí nebo jezdí na čas na motokrosové trati, ale kdybych nechtěl jezdit terén, tak na cestování po silnici dle mého soudu existuje mnoho daleko lepších motorek, TA mám kvůli tomu co dokáže nejen na silnici, ale i mimo ní a nejvíc to nelimituje váha stroje, ale právě použité pneu :) co se váhy týče off může bejt dost námahovej, ale třeba já to tak beru, že to o tom je se s tím někde pořádně poprat a pak to zaslouženě zalomit u pivka :rock:
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod TomElefant750 » čtv 19. úno 2015 17:58:19

petrucio - dík za tip na tu gumu, asi někdy vyzkouším, nicméně se mi zdá na těžkou motorku dost řídká a že by byla za tisíc kiláků mrtvá
tomas 7 - dík za zastání, v březnu už doufám půjde jezdit, tak se pak ozvu. A příští pátek jdeme s naší cenduro partou do Plzeňky na pivo a plánování sezony, nechceš dorazit?
all - tak určitě se shodneme na tom že TA je kompromisní motorka, někdo si ten kompromis posunuje úpravama a gumama víc na cestování, někdo víc do offu, ale máme ho rádin proto že "taknějak" zvládá všechno :chjo:
Čau, Tom
Proč jezdit po asfaltu, když to jde i bahnem :-)
Uživatelský avatar
TomElefant750
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 534
Registrován: sob 11. kvě 2013 12:13:40
Bydliště: Liberec
Motorka: TA 600

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod micki » čtv 19. úno 2015 18:34:51

Petrucio: Když jezdíš kros, tak ti nemusím připomínat heslo "když nevíš co s tím, přidej plyn". To by asi na TA nefungovalo, co myslíš.
Jezdi na motorce tak, jako by tě všichni ostatní chtěli zabít.
Uživatelský avatar
micki
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 211
Registrován: pon 20. říj 2014 17:10:44
Bydliště: Všenory-Praha západ
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod petrucio » čtv 19. úno 2015 22:15:29

micki píše:Petrucio: Když jezdíš kros, tak ti nemusím připomínat heslo "když nevíš co s tím, přidej plyn". To by asi na TA nefungovalo, co myslíš.


toto heslo znám, ale v motocrossu se ho moc nedržím. Při závodech jsem byl mnohokrát v krizovce a musím říct, že mě spíš zachránilo dupnout na brzdu, než tomu naložit forsáž. V drtivé většině případů nastává situace typu "nevím co s tím" z toho důvodu, že je už člověk vyfluslej a motorka ještě může. Při tomto stavu další přidání většinou způsobí to, že se definitivně splaší a vykope tě hubou do offu. Vyjímka platí v zatáčkách s vyjetou hlubokou kolejí. Tam je naopak žádoucí naložit a naklonit. :gd:
Zda li to funguje na TA jsem nezkoušel, protože jezdím s tímto jen po pokud možno asfaltových a zpevněných cestách a těmto vypjatým situacím se snažím vyhnout. Je pravdou, že párkrát jsem byl v situaci hrozícího pádu důsledkem najetí na štěrk u krajnice a nevěděl co s tím, ale myslím, že by přidání plynu situaci nevylepšilo, spíš naopak. Já to řešil ubráním plynu a vymáčknutím spojky.
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod micki » čtv 19. úno 2015 22:22:56

A to je právě v tom váhovým rozdílu 100 kg x 200 kg. TA se prostě chová jak auto. Ale jinak je to dobrá motorka. Nenutí mně tlačit na pilu.
Jezdi na motorce tak, jako by tě všichni ostatní chtěli zabít.
Uživatelský avatar
micki
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 211
Registrován: pon 20. říj 2014 17:10:44
Bydliště: Všenory-Praha západ
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod petrucio » čtv 19. úno 2015 22:34:08

Tom. Geomax je MX guma a její poměrně řídké špunty právě zajištují výbornou trakci v terénu. Je pochopitelné, že na silnici bude ubejvat rychle. Taky bude nejspíš na silnici lehce "plavat". Ono asi neexistuje guma, která bude bezvadně fungovat jak v terénu, tak na silnici, neboť jde o dva protichůdné povrchy a tudíž požadavky na jízdní vlastnosti. Vždy je to o kompromisu.
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod petrucio » čtv 19. úno 2015 22:57:41

Micki. ve vlákně jsi se zminoval o tom, že na vyblbnutí v terénu používáš endurko. Můžeš prozradit, co drtíš za kubatůru a jakou značku? Předpokládám, že máš zrzku nebo něco do modra. :tss: A když už tady vedeme moudra o gumách, tak co obouváš?
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod TomElefant750 » pát 20. úno 2015 12:31:47

petrucio píše:Tom. Geomax je MX guma a její poměrně řídké špunty právě zajištují výbornou trakci v terénu. Je pochopitelné, že na silnici bude ubejvat rychle. Taky bude nejspíš na silnici lehce "plavat". Ono asi neexistuje guma, která bude bezvadně fungovat jak v terénu, tak na silnici, neboť jde o dva protichůdné povrchy a tudíž požadavky na jízdní vlastnosti. Vždy je to o kompromisu.

Naprostej souhlas :gd:
Přesto my magoří jezdící na dvěstěkilový mrše off ten kompromis stále hledáme a výše zmíněná kombinace je mu njblíž z toho co jsem kdy na motorce měl.
A k tomu řešení krizovek plynem - není to univerzální, ale určitě to funguje v hlubokým písku nebo když v rychlosti přiletíš ke krátkýmu rozbahněnýmu úseku. A několikrát mě instinktivní přidání plynu vytáhlo ze skoro jistýho pádu. Ale vždy použitelný řešení to určitě není - nebo je a já jsem jen moc velkej mrdal a toho plynu tam seru málo :lol:
Čau, Tom
Proč jezdit po asfaltu, když to jde i bahnem :-)
Uživatelský avatar
TomElefant750
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 534
Registrován: sob 11. kvě 2013 12:13:40
Bydliště: Liberec
Motorka: TA 600

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod micki » pát 20. úno 2015 19:47:58

Petrucio:Já se přiznám, že jsem v krosu nováček, vloni jsem si k TA pořídil malou čínu, Apolo Orion. Je to 250, 13 Kw, ale mě to zatím stačí a byla za levnej peníz. Učím se na ní otočky kolem nohy, vingly a tak. Je na ní ještě originál obutí, až budu měnit, půjdu do Mitase. Ještě letos na ní asi vydržím a pak uvidím, jestli půjdu do něčeho kvalitnějšího. Zatím se mi to líbí, ale je málo terénu.
https://www.youtube.com/watch?v=ewtEFgLgKXU
Jezdi na motorce tak, jako by tě všichni ostatní chtěli zabít.
Uživatelský avatar
micki
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 211
Registrován: pon 20. říj 2014 17:10:44
Bydliště: Všenory-Praha západ
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod petrucio » pát 20. úno 2015 22:52:09

Micki: pěkný stroj- Koukal jsem na obě tvá videa. Hezká vánoční projíždka, hodně mě šokovala ta černá skládka nebo spíš ten bordel okolo, to jsem tady u nás na jihu snad ani nikde neviděl....
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod micki » pát 20. úno 2015 23:10:57

Petrucio:No všechno špatný k něčemu dobrý, kdyby nebylo toho bordelu, tak bych neměl kde jezdit. Jinak jsme kousek od Prahy a lidi jsou holt různý. Některý prostě nepochopí, že televize a pračka se dají odvézt i jinam než do přírody. :tss:
Jezdi na motorce tak, jako by tě všichni ostatní chtěli zabít.
Uživatelský avatar
micki
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 211
Registrován: pon 20. říj 2014 17:10:44
Bydliště: Všenory-Praha západ
Motorka: TA 650

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod avik » ned 22. úno 2015 19:34:29

Micki takhle nějak jsem taky začínal akorát to bylo před 40 léty a bylo to na pincku. Ale nikdy není pozdě :)
Uživatelský avatar
avik
Člen klubu
 
Příspěvky: 1014
Registrován: úte 25. bře 2014 9:41:14
Bydliště: Česká Třebová
Motorka: Benelli250

MitasC02 + Dunlop D952

Příspěvekod micki » ned 22. úno 2015 20:23:05

Když to člověka chytne a baví, není co řešit. :tss:
Jezdi na motorce tak, jako by tě všichni ostatní chtěli zabít.
Uživatelský avatar
micki
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 211
Registrován: pon 20. říj 2014 17:10:44
Bydliště: Všenory-Praha západ
Motorka: TA 650


Zpět na Off-road

Kdo je online

Celkem je online 2 uživatelů :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 2 návštěvníků (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron